peroro day2.png

11/11 or November 11th is Pepero Day in Korea and there is a very good chance that you will receive a couple of boxes of these long thin snacks on this day. In Malaysia, this kind of chocalate sticks named Rocky!

School girls in Busan gave Peperos to their friends on November 11th, saying 'Be tall and thin' like the number 1. These days people hand out pepero as a sign of friendship. They are fun to eat and fairly delicious.  That's for friendship.

As for love, giving this giant pepero to someone as a symbol of your love. It says, “You’re number one in my heart.”  Couples will each put the end of the thin snacks and eat towards each other for a kiss. 

so that's what Peroro Day is ! similiar to Valentine's Day.

 

HAPPY PERORO DAY !

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

曾经对我来说非常有意义的号码

现今我再也想不起它的意义在哪里了

 

时间

真的可以让人忘记事情

不管当初是多么的重要

久了  也会忘记

 

这一组号码

到底代表什么啊 ?

6点53分53秒

到底是什么意思呢 ?

为什么以前那么喜欢 ..

也或许   只有我单方面地认为它   是有意义的

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

男生17歲,女生16歲,同一所高中

 

一天, 男生約了女生出去。

看了一場戲,買了一個麵包,逛了一下就搭火車回家了。

回到家,收到了男生的短信。

雙方平常都有英語來信,這次卻突然用華文。

女生覺得奇怪。

“其實今天我有些話要跟你說”

“什麽東西啊?”

“可是 我擔心我說了你會生氣”

“不會啦!你儘管說”

“我喜歡你”

 

女生雙手發冷,不知道是害怕,還是開心。

後來女生開出了一個條件:

“如果你教會我用吉他彈這首歌,我就答應你”

那次之後,男生寫了那首歌的彈法,教女孩彈吉他。

 

放假了,女孩回到家鄉。晚上男孩打給女生,他說他要唱一首歌給她聽。

“少了你的手臂當枕頭我還不習慣,你的望遠鏡望不到我北半球的孤單 ......... "

女孩將這通話換成擴音,讓表姐妹聽見了。她們都在笑,可是女孩覺得很甜蜜。

 


慢慢地,女孩學會了。也開始和男孩交往。

在學校,男孩下課的時候都一定會來找女孩;

放學時,就在校門外等女孩,幫女孩拿手上的課本。

晚上,還會給女孩打電話、傳簡訊。

 

但是女孩卻發現,他不喜歡男孩到教室來找她;不喜歡男孩打電話來。

漸漸地,女孩開始逃避男孩,覺得反感。

女孩沒對男孩說清楚,只是一而再的逃避。男孩打電話來,女孩也只是說

“對不起,現在很忙”

 

後來,女孩提出了分手。

男孩覺得自己被耍了,在學校也不再和女生說話,身邊的朋友也覺得不對勁。

女生其實也很傷心,不知道爲什麽會對男生如此的反感,他靠的越近,就越想逃得遠遠的。

 

 

隨著時間的流逝,男孩也交了不少的女朋友。

但是後來女孩聽說,男生說過這樣的一句話 ...

“我一生中最喜歡的就是XX(女孩)和 XX (另外的女生)”

 

 

男孩其實不知道,女孩很早就喜歡他了。

 

 

男孩15歲,女孩14歲。

男孩每個星期二的中午12時都會在科學室外等老師。

女孩發現了。

之後的每一天,都會在這一天,經過那個科學室,見男孩一眼。

 

 

那天一起出去,三人行。那男生告訴女生

“其實以前XX(男孩)約你出來,我已經知道他要跟你表白。

可是他不敢,所以就讓我陪他一起去 ... ”

女孩覺得那時的男孩很可愛,心裡一定很緊張吧。

 

 

這這純純的戀愛   很短

女孩 男孩 沒牽過手 沒擁抱過

女孩 男孩 卻為這感情 流了淚

 

 

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

early in the morning around 6am, i got a message saying

" BIGBANG WON !! "  the worldwide act !

OKAY, i was soooooo haaaapppyy although i was actually in my dreamland. I replied and i fell asleep .  and i got another message " and we broke record .... " out of 158 million of votes for the artists , 1/3 for BIGBANG. whoooohoooo !! VIPS YOU ROCKS !!

Just before a night before the deadline, VIPS vote like CRAZY! LIKE ZOMBIE? XD at the end, almost all site are crashed and under maintainace . That's really cool huh. Oh yea, and i had fun in voting too, learned different languages in saying VOTE & THANK YOU FOR VOTING . LOOL . Even BS fans 'attacked' Bigbang. Keep Calm and votes, and this is what we got !! YAY !

 

it have been a long time , to see FIVE of them standing together on stage . smiling & waving .. saying THANK YOU and SARANGHAE. hahaha ! 

 

131670847.jpg

bigbang 5.jpg

Good to see u boys SMILE again  =DD

bigbang-jessie-j.jpg

BIGBANG with Jessie J . you dork , jiyong .. xD

bigbang-mtv 8.jpg

G-Ri !

131670883.jpg

long to see that smiling face  :)) 

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

 

dont know why , i love this phrase so much .

it pronounce as .

Daisuki .

大好き

大好き

大好き

大好き

大好き

 

maybe because, it sounds nice & sweet ?

or because ....

i watched too much animes?

because ....

i love what it means?

hahahaha

i just like it .

大好きだよ

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

一位印度学长

就这样离开了

只剩下一个月的时间

他就可以毕业,为人师表

为什么偏偏选择了这条路呢 ...

 

答案到现在没有人知道。

 

我和他

并不是很熟

但我们曾经一起到孤儿院去探访

听到这样的消息

这的心野也揪了起来

 

他选择了

在一个没人住的房间里

喝毒药

走了

 

来不及挽回

朋友一定不知所措

责怪自己为什么当初没发现他不妥

 

在没有人知道的情况下

离开了我们 ....

一切都结束了

安息吧,学长

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

去了一個朋友的部落格,見他有銜接我的部落

沒先到原來是我 無名小站 的。

自從搬家來痞客幫后,就很少‘回去’了

 

那邊真的有很多美好的回憶啊

想當初 和 佑幫的朋友聊天,到了半夜看到蔡旻佑上線

大家就好像瘋了一樣,哈哈哈,版面需要一直被更新啊

後來大家就在各自的留言板上聊天、互相瞭解

那個時候真的非常開心啊!

後來,大家都開始忙了  就很少聯絡

現在的佑幫都是沒見過的咧! 是好事啦

 

剛才,就‘回去’和幾個朋友打聲招呼

大家都是住在台灣的人

雖然現在有面子書,但是在他們的部落留言是一個不同的感覺 ;D

 

還發現,怎麼以前寫部落格的文筆好像比較好啊。

哈哈哈哈哈!是太久沒寫還是怎樣?

看回去,讓我聯想起不少的東西

生氣、開心、傷心的都有 ....

 

日記簿

留著做紀念也不錯 .....

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

  • Nov 03 Thu 2011 11:03
  • FIVE !

FIVE !  NO MORE OR LESS !

they had go through so much this year.

From Dae's accident to Jiyong's marijuana case....

and yet, VIPs never give up hope on them.

And i believe they need VIPs too !

I kind of agree with what they said

" If u wanna be BB's fans, u need to keep calm and WAIT."

hahahah. that's TRUE.

 

what i like is.

They never let us down or disappointed !

everytime a brand new one.

 

bigbang-airport-ema.jpg

 

be strong, my boys . GOD always by your side ;D

thanks to them, get to know some wonderful friends!

i seriously hope i can meet all of them someday.

maybe at BIGSHOW ?! yoohooo !

hwaiting!

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

自從那一次的車禍時間后,他就暫時離開演藝圈子,直到明年再次複出。

少了他這個微笑天使,他們也顯得很寂寞啊。

很開心看到他終於不再封閉自己,躲在自己的房間、不再責怪自己,

再一次的微笑,讓很多VIP卸下了心中大石。

感謝祂帶領你走出了這段人生中的考驗,相信你也從中學習了不少吧!

dae2.jpg

 

daesmiles.jpg

baby dont cry . try smiling .

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

如果不喜欢一个人,就请你“控制”一下你的言行举止,不要让人感觉说“他是不是对我有意思啊?”

还是说 .... 他真的对她有那层的意思?

 .... 如果她对他没有感情,不论他做什么都不会让她会错意?

这样说起来,双方不都有责任? ....

stephlau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()